ja ja het is weer een tijdje geleden - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Bas Derks - WaarBenJij.nu ja ja het is weer een tijdje geleden - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Bas Derks - WaarBenJij.nu

ja ja het is weer een tijdje geleden

Blijf op de hoogte en volg Bas

19 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Ik ben nu al ongeveer halverwege mijn stage, en ik weet het, het is best een tijdje geleden sinds mijn vorige verslag.

Maar dat komt ook omdat ik het hier toch best wel druk heb. Naast 40 uur per week stage lopen moet ik toch ook wel leuke dingen doen hier op dit eiland.
Afgelopen 2 weken zijn mijn ouders hier op bezoek/vakantie geweest. Gelukkig had ik een paar dagen vrij kunnen krijgen waardoor ik met ze op pad kon. Samen met mijn vader heb ik toen veel gesnorkeld en mooie dingen gezien, mijn moeder was natuurlijk vrijwel alleen maar onder water.
Ook hebben we een van deze dagen hotel Kura Hulanda bezocht, waar ik eigenlijk stage zou gaan lopen. Het ziet er toch wel erg mooi uit, het zou denk ik een leuke stage geweest zijn. Nu zit ik in dat oude lelijke blauwe blok van het Hilton, wel gelegen aan een mooi strand. (en zo heel erg is het hier nu ook weer niet)

Sinds deze maand ben ik de avond diensten ingegaan, weg bij de beach bar. Dus in plaats van aan het strand te koken sta ik nu in een grote, zeer warm en benauwde keuken waar je bijna niet meekrijgt wat er verder in het hotel allemaal gebeurt. Maar het is wel leerzamer dan het werk in de beach bar keuken.
Alleen vind ik de medewerkers van de bediening 's avonds minder vriendelijk dan hun collega's overdag. De commnuicatie verloopt altijd in het Papiamento en als ze merken dat ik het niet spreek komt er eerst een diepe zucht omdat ze Nederlands of Engels tegen mij moeten spreken.

Komende weken ga ik proberen het duikbevet te halen zodat ik de komende 2,5 maand het onderwater leven kan verkennen. Tijdens het snorkelen zag het er al mooi uit dus dieper onder water moet het nog mooier zijn.

Verder bevalt het leven me hier nog uitstekend, ik ben langzaam aan al aangepast aan de Curacaose mentaliteit. Alles gaat wat langzamer hier, men doet alleen maar waar ze zin in hebben en wanneer ze er zin in hebben. Dus dat zal wel wennen worden wanneer ik weer terug in Nederland ben, maarja dat zien we over 2,5 maand wel weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Een Reuverse jongen die stage loopt in Curacao. Stage bij het Hilton.

Actief sinds 28 Dec. 2013
Verslag gelezen: 1008
Totaal aantal bezoekers 2324

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 09 Juni 2014

Op naar Curacao

Landen bezocht: